باران

ساخت وبلاگ

چربي گير فايبرگلاس

چربي گير فايبرگلاس دستگاهي است که از آن براي جدا کردن چربي و روغن در رستوران ها، تالارها، هتل ها و آشپزخانه ها قبل از ورودشان به چاه فاضلاب استفاده مي شود. يکي از مهم ترين مشکلات و دغدغه هاي آشپزخانه ها و صنايع تهيه و توليد غذا، جمع شدن روغن و چربي هاي دور ريز در سيستم هاي زهکش و چاه است که موجب گرفتگي و بسته شدن راه خروج آب مي شود. از بهترين و کاربردي ترين چربي گيرهاي موجود در بازار مي توان به نوع چربيگير فايبرگلاس آن ها اشاره کرد. در ادامه به بررسي ويژگي هاي اين چربي گير مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

l7s_w2.jpg

کاربرد چربي گير

 از چربي گير فايبرگلاس براي جداسازي هر نوع چربي و روغن قبل از تخليه به چاه فاضلاب بهره مي گيرند، استفاده از اين دستگاه علاوه بر سادگي، هزينه بسيار پاييني را نيز به همراه دارد. معمولا چربي ها وزن سبک تري نسبت به پساب هاي فاضلابي دارند و در شرايط مناسب بر روي سطح آب قرار مي گيرند، به همين دليل حذف و جدا کردنشان بسيار راحت تر مي باشد. دستگاه  چربي گير اين کار را براي فاضلاب آشپزخانه ها انجام مي دهد و در صورت استفاده درست، بيش از 98 درصد روغن را از چاه فاضلاب حذف خواهد کرد.

مزيت هاي چربي گير فايبرگلاس

در حقيقت بهره گيري از فايبرگلاس در چربي گير باعث طول عمر بالا، استحکام و مقاوت بسيار عالي و همچنين سبک وزني آن شده است. از کارايي هاي ديگر چربي گير مي توان به نگه داشتن پساب روغن و کاهش دماي آن اشاره کرد. اين کاهش دما موجب حل نشدن چربي و آب در يکديگر مي شود و پروسه جدا کردن را آسان تر مي نمايد. خوب است بدانيد علاوه بر روغن، هر نوع پسماند جامد و پسماندهاي غذا نيز توسط اين دستگاه جدا خواهند شد و راه فاضلاب به هيچ عنوان مسدود نمي شود. محل نصب و تعبيه چربي گير در خارج از آشپرخانه و در داخل زمين مي باشد و قسمت انتهاي لوله ي خروجي در داخل فاضلاب به حالت شناور قرار مي گيرد، تا پساب چربي گيري شده را خارج کند.

ompd_w3.jpg

مزاياي مهم چربي گير فايبرگلاس عبارت است از:

  • امکان ساخت و مونتاژ در محل مورد نظر
  • امکان طراحي و توليد در اندازه هاي دلخواه
  • ايزولاسيون کامل و بدون بو
  • استحکام بسيار بالاي جداره و قابليت مدفون کردن
  • مقاومت و دوام بسيار عالي در برابر خوردگي و مواد شيميايي مختلف
  • نصب و انتقال آسان
  • امکان تغيير مکان و جابجايي محل نصب
  • داراي پوشش ضد اشعه ماورا بنفش
  • طول عمر بالا
  • بدون نياز به هيچ گونه عايق کاري و تعميرات احتمالي
  • داراي سبد آشغالگير
  • کاهش قابل توجه هزينه

کلام آخر

استفاده از چربي گيرها در ايران از دهه 60 رواج پيدا کرده است. امروزه نيز به دليل افزايش تعداد آشپزخانه هاي صنعتي، رستوران ها، قنادي ها و واحدهاي تهيه و توزيع مواد غذايي و توليد فاضلاب چرب، کارشناسان سازمان آب و فاضلاب پيشنهاد مي کنند، از دستگاه چربي گير فايبرگلاس استفاده کنيد، تا دچار مشکلاتي نظير بسته و مسدود شدن راه فاضلاب نشويد و از هزينه هاي اضافه جلوگيري کنيد.

 

 

باران...
ما را در سایت باران دنبال می کنید

برچسب : چربی,گیر,فایبرگلاس, نویسنده : کاووسی فر emmtehann7 بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 ساعت: 23:02

ايمني در شهرهاي هوشمند

ايمني شهر هوشمند موضوعي است که در پروژه هاي در حال اجراي شهرهاي هوشمند در سرتاسر جهان ذهن متخصصين حوزه امنيت را درگير کرده است. در واقع نوع سکونت انسان در دهه هاي آينده دستخوش تغييرات بسياري خواهد شد و هوشمند سازي شهرها يک موضوع کاملا اجتناب ناپذير به حساب مي آيد. از نظر آماري جمعيت شهرها در سرتاسر جهان به سرعت در حال گسترش است و انتظار مي رود جمعيت کره زمين تا سال 2040 رشد 1.56 ميليارد نفري داشته باشد. با افزايش تعداد افراد ساکن  در شهرها، توانايي ايمن نگه داشتن همه افراد يک چالش فزاينده براي سيستم هاي مديريت شهري محسوب مي شود.

به همين دليل است که شرکت هاي فناوري در حال توليد محصولات و راه حل هايي با در نظر گرفتن اين شهرهاي آينده نگرانه هستند، زيرا واقعيت نزديکتر از آن است که شما تصور مي کنيد. راه حل هايي که مي توانند به مراقبت از اماکن عمومي و به اشتراک گذاشتن داده هاي بسيار دقيق به کارمندان و مسئولان شهري کمک کنند و شهرهاي هوشمند را قادر مي سازد تا تجربه و ايمني افراد ساکن در آنجا را بهبود ببخشند.مباني اصلي که زيربناي شهرهاي هوشمند را تشکيل مي دهند مبتني بر تکنولوژي هاي 5G ، هوش مصنوعي (AI) ، اينترنت اشيا (IoT) و ابر است.

همه اين موارد به يک اندازه مهم است و اين فناوري ها در کنار هم مقامات شهري را قادر مي سازند تا بينش دقيق تري را نسبت به گذشته جمع آوري کنند و تجزيه و تحليل داده ها را در تصميم سازي آينده خود دخيل کنند. همچنين براي ايمني عمومي ، وجود اينترنت اشيا و سيستم هاي ابري يکي از بزرگترين عوامل براي بهبود کيفيت زندگي براي شهروندان خواهد بود.

در چند دهه گذشته ايده شهرهاي هوشمند راه طولاني را طي کرده اند، اما براي ايجاد ايمن يک شهر هوشمند ، آگاهي از موقعيت در زمان واقعي و همکاري بين سازمان ها، زمينه هايي بسيار مهم است که بايد به عنوان يک اولويت توسعه يابندايمني شهر هوشمند در نهايت به معني استفاده از تکنولوژي هاي مبتني بر هوش مصنوعي براي ارتقا امنيت زندگي شهروندان ساکن در شهرهاي آينده است.

در شهرهاي هوشمند قطعا دوربين هاي مداربسته نقش مهمي خواهند داشت. بهترين برند دوربين مداربسته در حال حاضر برند   هايک ويژن   است و شما براي  نصب دوربين مدار بسته   مي توانيد به سايت شرکت هايک تجارت مراجعه کنيد.

 

 دوربين هاي مدار بسته نوآورانه با اينترنت اشيا يکپارچه

مکان هاي عمومي بايد ايمن باشند ، چه پارک هايي با فضاي باز ، مراکز خريد يا جاده هاي اصلي شهرها . از رانندگان خطرناک گرفته تا حملات تروريستي ، جرايم کوچک در خيابان ها تا سرقت هاي بانکي با مشخصات بالا از جمله مواردي است که مي تواند امنيت در فضاهاي گوناگون شهري را خدشه دار کند.

 در همين راستا دوربين هاي نظارتي نوآورانه با فناوري هاي اينترنت اشيا و ابري يکپارچه مي توانند به نوعي کمک کنند تا سريعتر نسبت به اين خطرات واکنش نشان داده و حتي در برخي موارد از جدي ترين حوادث جلوگيري شود.

متاسفانه در حال حاضر بسياري از سيستم هاي ايمني موجود در شهرها به شدت قديمي هستند و در بعضي جاها به فناوري فرسوده مانند دوربين هاي نظارت تصويري متکي هستند چرا که بسياري از اين تکنولوژي ها  به جاي استفاده از مزاياي  تکنولوژي هاي امنيتي مبتني بر فضاهاي ابري از سيستم هاي داخلي استفاده مي کنند.

 

برنامه نويسي هوشمند براي ارائه بينش بيشتر

اين موضوعات اگرچه امروزه مشکلي اساسي ايجاد نمي کند ، اما به روزرساني امنيتي در آينده نزديک براي دولت ها و شوراها چالش برانگيزتر خواهد بود چرا که تغيير هر دوربين مداربسته در يک شهر اقدامي عظيم است ، اما به نوبه خود ، انجام اين کار همه دوربين ها را قادر مي سازد تا به يک سيستم ابري يکپارچه متصل شوند ، و اطلاعات دقيق تري را فراهم مي کند که مي تواند توسط برنامه نويسي هوشمند تجزيه و تحليل شود تا بينش بيشتري نسبت به آنچه در شهرها اتفاق مي افتد به مديران تصميم گير ارائه دهد.

همچنين اين نکته نيز حائز اهميت است که فن آوري هاي فيزيکي که در حال حاضر در بيشتر مناطق شهري وجود دارد فاقد رابط اتصال هوشمند ، قابليت همکاري و يکپارچه سازي مورد نياز شهرهاي هوشمند هستند. اين نکته را فراموش نکنيد : استفاده از فناوري هاي ديجيتال يک موضوع لوکس نيست بلکه يک ضرورت براي شهرهاي هوشمند آينده است.

بيشتر بخوانيد:      تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته

 

 

باران...
ما را در سایت باران دنبال می کنید

برچسب : ایمنی,در,شهرهای,هوشمند, نویسنده : کاووسی فر emmtehann7 بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 6 اسفند 1399 ساعت: 23:33

لینک دوستان

خبرنامه